TOSHIBA – sikertörténet
A világkonszern eredete egészen az előző évszázadba nyúlik vissza, amikor Japán belevetette magát az iparosodás kalandjába. Az 1939. évben egy elektromos világítótesteket gyártó vállalat (Tokyo Electric Company) összejött egy másikkal az erősáramú felszerelések területéről (Shibauro Electric Company), és megalapította a TOKYO SHIBAURO ELECTRIC COMPANY vállalatot. A céget „egymás közt” már akkor szerették TOSHIBA-nak nevezni, ezt a nevet azonban hivatalosan csak 1978-ban vezették be.
A II. világháború utáni erős gazdasági növekedés a japánokat többek között arra motiválta, hogy Amerika példája nyomán klímaberendezéseket is gyártsanak. Már az 50-es években piacra dobták az első japán termékeket, és innovációkkal hívták fel magukra a figyelmet.
A Toshiba 1961-ben mutatja be világszerte az első split klíma készüléket – egy olyan rendszert, amelynél a bel- és kültéri készülék csak rézcsővezetékeken keresztül van összekötve. Ezzel a Toshiba átveszi az „innovátor” szerepét, és a mai napig lényegbevágó találmányokkal képes előrelendíteni a piacon a fejlődést az emberek és a környezet jóléte érdekében.
Toshiba filozófia
A Toshiba filozófia magja a környezetünkkel szemben fennálló mély tiszteletben, és a világszerte valamennyi vevő életminőségének javítására irányuló szenvedélyes törekvésben rejlik. A Toshiba a globális kötelezettség részeként olyan innovatív technológiákat és javításokat fejleszt ki, amelyekből az emberek mindenhol profitálnak, a kényelem és az értékes ökológiai termékek közötti ideális egyensúly megőrzése érdekében.
A Toshiba ösztönzi az energiahatékonyságra és tisztább technológiákra vonatkozó kutatást és fejlesztést, és olyan termékeket fejleszt, amelyek nemcsak lényegesen kevesebb energiát fogyasztanak, hanem abban is segítenek, hogy a levegő minőségét high-tech légtisztító rendszereken keresztül fenntartsák az otthoni és a kereskedelmi terület számára.
„Igyekszünk jó példával elöl járni oly módon, hogy minőségileg értékes és környezetbarát rendszereket szállítunk, amelyek ezzel a többlethaszonnal rendelkeznek, mivel az életminőség javításáért szállunk síkra. Ez a mi jövőképünk.”
A Toshiba ma
Napjainkban a Toshiba Corporation közel 40 országban 112 telephely és leányvállalat tevékenységeit ellenőrzi. Az előállított termékek és a technológiák rendkívül széles skálája manapság csaknem mindannyiunkat érint. A Toshiba jövőorientált elektronikai vállalatcsoportként mégis gyökereibe kapaszkodik, még mindig új technológiák feltalálására éhesen.
A Toshiba Air Conditioning új fejezete nyílt meg, amikor a Toshiba további globális terjeszkedésének folyamán 1999-ben vegyesvállalatot alapított az amerikai óriás Carrierrel, a klímaberendezések eredeti feltalálójával és legnagyobb gyártójával.
Tiszteletet parancsoló sikertörténet, amelyhez bárki társulhat, rendkívüli múlt, amely még a jövőben is ígér némi meglepetést.